sobota, 15 stycznia 2011

Candy i pyszności z Węgier...



To był czwartek, prawie rok temu... Kilka dni wcześniej szperałam w necie jak zwykle bardziej za wiedzą niż rozrywką i trafiłam najpierw na forum... a po nitce - do cudownego blogu Fallao "Dom i Styl". Zaczytałam się jak w najlepszą powieść, historia remontu jej domu, jednocześnie talent Fallao, upór, determinacja, umiejętność zarażania optymizmem, pasja do piękna, sprawiły, że poczułam chęć "bycia" w tym świecie... Tak być całkowicie, nie tylko oglądać...

Prawie rok temu, w czwartek 28 stycznia napisałam pierwszy post i nieudolnie, po omacku ruszyłam naprzeciw przygodzie...
Czy miałam wtedy pomysł na blog?
Nie, i nie mam go do tej pory... nawet nie mam zamiaru mieć! Niech zostanie wypadkową nieposkładanych myśli, kilku dobrych i kilku kiepskich zdjęć, bardziej lub mniej udanych remontowych pomysłów... niech zostanie taki jak ja:)

Z okazji zbliżającego się roczku oczywiście ogłaszam CANDY:) Długo myślałam, co mogłabym podarować, co jednocześnie odzwierciedli mnie i moją sympatię do Was... Wymyśliłam, że podaruję kawałek "Strasznego Dworu" w postaci autentycznego, strychowego okienka, jeszcze starszej około 100 letniej podkowy i serducha uszytego przeze mnie.
















Okienko jest jedynie umyte, możecie wykorzystać je tak, jak wyobraźnia podpowie Wam najlepiej... a serducho uszyłam ręcznie wzorując się na Małgosi z Low Flying Angels - moje mama postanowiła znowu być mieszczuchem i chwilowo jestem bez maszyny, to znaczy pewnie do czasu kupna:)
Moje Candy mają zasady jak każde:
należy wpisać się pod postem z chęcią uczestnictwa i zdjęcie z linkiem umieścić na swoim blogu. Nie musi to być akurat to zdjęcie z napisem, możecie wybrać inne z kilku pokazanych.
Osoby bez bloga zapraszam:) Należy w komentarzu zostawić swój adres email.
Niestety osoby anonimowe z powodu blokady muszą najpierw stworzyć konto na Bloggerze - zajmuje to dwa kiwnięcia ogonem:))
Wyniki losowania ogłoszę w dniu rocznicy bloga, czyli 28 stycznia. Może zdarzyć się opóźnienie, bo z tym wiejskim netem nigdy nie wiadomo:))




Ostatnio żyję na walizkach a w domu jestem gościem... Jutro znowu w drogę, ale zanim, to jeszcze zdjęcia obudowy kominka, którą udało się przymocować na dzień przed Wigilią, pomimo braku kamienia, koloru i kilku dodatkowych listewek pudło wreszczcie przestało straszyć :)) Dodatkowy plus dla mnie, że z kawałka rysunku na kartce i kilkunastu minut tłumaczenia przez telefon wyszło coś co ma ręce i nogi...niemalże :)))
A jeszcze niżej nic innego jak... ubranko na framugę drzwiową! O tak! Tu kłania się porzekadło :" Im dalej w las..." -tym więcej kole w oczy:) Nie odnawiałam tych drzwi, bo i tak w przyszłości mam zamiar wymienić na przeszklone, dwuskrzydłowe, takie zapraszające jak to ja lubię:) Tymczasem przy skończonych tynkach wargulce na framudze doprowadzały mnie do granic zniesmaczenia... szast, prast, szmatka i wszystko przyczepione na rzep ( w celu prania ) i jakoś milej:)



















A co słychać nad brzegiem Dunaju? Specjalnie dla mnie tego dnia nieśmiało wyszło słońce...Tam za mostem miszkają Słowacy, a ja stoję po węgierskiej stronie i obserwuję facetów z wędkami w dłoni, za moment zapadnie zmrok i trzeba upolować coś do jedzenia. Nie koniecznie napaść na tych biedaków, ale dopaść stolik w knajpie:) A jedzenie jest kolorowe jak te śliczne domki... i takie pyszne:))
Wracam nad Dunaj, a Wam dziękuję za odwiedziny, maile, piękne prezenty i życzę miłego tygodnia:)























Lambi

57 komentarzy:

  1. Pieknie wszystko wygląda. Kominek fantastyczny. Ubranko na framugę, cóż sama w zyciu bym na to nie wpadla, swietny i efektowny pomysł.
    Gratulacje z okazji Twojej rocznicy i życzę Ci dalszej tak owocnej jak dotychczas przygody z blogowaniem :)
    Cieplo pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję rocznicy!masz piękny dom! z przyjemnością się zapisuję i zapraszam na moje urodzinowe candy:)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. No to już wiem dlaczego tak wcześnie dziś wstałam ;-)
    Kominek świetny, pomysł u ubraniem drzwi rewelacyjny :)))
    W ogóle tam u Ciebie taki klimat panuje, że najzwyczajniej w świecie chciałoby się odszukać w sobie tyle siły i energii, żeby podjąć takie wyzwanie :)

    Na okno ze Strasznego.... oczywiście ustawiam się w kolejce :)

    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieustannie podziwiam Twój dom i Twoją kreatywność. Pomysł z upiększeniem framugi - bomba! Obudowa komina to też powód do zachwytów. Gratuluję rocznicy i pięknego domu. A na candy oczywiście się piszę :)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. nooo kochana...mieć kawałek strasznego dworu-BEZCENNE!stoję w kolejce w dym....kominek-fiu fiu...a Ty nie lataj tak po tym swiecie-bo mało cię tu!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień Dobry

    Chętnie się wpisuje ,może dzięki podkowie szczęście poczuje.

    pozdrawiam
    wara@poczta.forward.pl
    ADA

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana,pięknie jest u Ciebie!Za każdym razem jak tu zaglądam to zdjęcia śledzę po kilkanaście razy aby nacieszyć oczy.

    Na okienko się pisze oczywiście,mieć taką perełeczkę w domu to skarb :)

    Buziaki.Wojażuj bezpiecznie i wracaj do Nas szybko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że trafiłaś na wątej Fallao i dzięki temu piszesz tego bloga:) Cudnie jest u Ciebie:)
    Okienko super, a może się uda...:)
    Pozdrawiam ciepło
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  9. Ech Dorociu...wiedziałaś czym nas poszczuć!!!!:):):)

    Pozdrawiam!!
    W ogonku sie ustawiam!!
    Badz z nami zawsze...powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lambi, ja też staję do candy. Bardzo mnie zaskoczyło, że to dopiero rok. Ja zaglądam na "Dom i ja" od jakiegoś pół roku i byłam przekonana, że masz za sobą już lata blogowania. Widać w tym rzemiośle szybko nabiera się rutyny ;)
    Zatem gratuluję młodego wieku i czekam na jeszce więcej migawek ze Strasznego Dworu i Twoich luźnych myśli.

    Serdeczności M. :)

    http://mialkotek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że zdecydowałaś się rok temu na ten pierwszy wpis i nie zniechęciłaś. Twoje zmagania i realizowane marzenia podpatrujemy wszyscy z podziwem. Ubranko na drzwi to świetny pomysł, atrakcyjnie przedłuża pomieszczenia. Po okienko chętnie staję w szranki - pomarzyć trzeba:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. To gratuluję i bardzo się ciesze że jesteś z nami!!!!Do Twojego Dworu zaglądać lubię i do Ciebie z Twoja niezależności i wytrwałością!!!Mieć u siebie kawałek Twojej "podłogi" było by super tak że do kolejeczki się ustawiam!Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem Ci że okienko po prostu rozpaliło moją wyobraźnię! Marzę o nim!

    OdpowiedzUsuń
  14. Straszny dwór pięknieje i wciąga, zaglądam z ciekawością co wyczarujesz...pozdrawiam serdecznie! agugug@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  15. coraz piękniej u Ciebie- bardzo się cieszę, że trafiłaś na blog Falli, bo inaczej nie poznałybyśmy Strasznego Dworu :)
    kominek, chociaż niedokończony prezentuje się pięknie, obramowanie drzwi bardzo pomysłowe, na okienko z całą przyjemnością się zapisuję :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna obudowa kominka i przepiękne ubranko na framugę.
    Gratuluję Ci rocznicy!!!!
    Staję w kolejce po to cudo!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. zapisuję się oczywiście i muszę powiedzieć, że zaczęłyśmy pisać nasze blogi w tym samym czasie. Na moim blogu tez jest Candy z okazji roczku, co prawda kończy się dzisiaj możliwość zapisywania o 24.00 ale serdecznie Cię jeszcze zapraszam ! pozdrawiam Cię, ewa

    OdpowiedzUsuń
  18. O, takiej okazji to ja nie przepuszczę! Piszę się na to okienko jak nic!
    Lambi obudowa kominka wyszła pierwszorzędnie. Pamiętam, że już Twój szkic zrobił na mnie wrażenie:) Ciekawa jestem, czy będziesz ją czymś napuszczać, czy zostawisz surową?

    A na Węgry to bym chętnie pojechała. Budapeszt pamiętam z czasów, gdy 14 latek miałam...
    Ciepełko ślę!

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak niesamowite rzeczy do wygrania, że po prostu nie można nie spróbować swojego szczęścia, zapisuję się więc i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I ja do okienka zapukam bo bardzo ono ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratulacje z okazji rocznicy. Jak dobrze, że jesteś i trwasz, bo uwielbiam Twój niebanalny świat. Candy też wymyśliłaś niebanalne. Staję w kolejce, której wieszczę PRL-owska długość, z nadzieja na wygraną. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  22. Po prostu fajnie mieszkasz, możliwość tworzenia jest niesamowitą sprawą, umiejętność prezkazu również. Pozdrawiam i piszę się na słodkości..

    OdpowiedzUsuń
  23. Lambi Kochana przeczytałam Twój blog od deski do deski jednym tchem ... no przefajowa babka z Ciebie no mówię Ci ... dodałam do ulubionych zastanawiając się jak to się stało że do tej pory mnie tu nie było ...

    Jeśli mogę i ja stan do kolejki bo to okno to mi się chyba po nocach będzie śniło ...

    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  24. O ja takie candy!
    Okno- przedmiot pożądania !
    Kominek tak mnie urzekł, że byłabym skłonna zamienić prywatną telewizornie, na taki urokliwy kącik (niestety pomysł niewykonalny)

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  25. Super przedmiot na candy! A kominek to nic tylko położyć się obok i nie wstawać :) /Powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga, oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  26. wszyscy mają okno, mam i ja:) zapisuję się i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Od czasu do czasu zaglądam, oglądam i czytam. obserwuję jak Twój dom pięknieje.
    A po cukierasy ustawiam się w kolejce, bo podkowa na szczęście bardzo mi się przyda a okienko jest bajeczne. Poluje na takie od dawna :)
    Pozdrawiam i proszę o następne ciekawe posty
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  28. I ja się chętnie zapiszę na takie cukierasy. Trafiłam tu przez przypadek i czuję, że zostanę na dłużej. Gratuluję rocznicy

    OdpowiedzUsuń
  29. i ja się ustawiam w kolejce. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Kominek prezentuje się bardzo elegancko i te ubrane drzwi, no cudne:)
    A na okienko piszę się i to obiema łapkami:))

    OdpowiedzUsuń
  31. jakie piękne wszystko tutaj.stoję w kolejce.może się uda...

    OdpowiedzUsuń
  32. Congratulations.:)
    I would like to play,too.:)
    Your game is on my blog.:)
    Greetings.:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Good to see you back Lambi - I missed you!

    Your fireplace is looking very cosy and I love your idea for the kitchen door. The house is really coming along.

    Congratulations on your blog anniversary too!

    Jeanne
    x

    OdpowiedzUsuń
  34. I am very happy that you have visited my blog.:)
    I have some Polish blood...so I am interested in Polish blogs...

    OdpowiedzUsuń
  35. No kurde, przeoczyłabym takie skarby !
    Ustawiam się w długiej kolejce. A zabudowa kominka...miód.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  36. O rany, jak tu pieknie.... Normalnie az mi sie lzy cisna do oczu, powaznie! A za takie okienko to dalabym sie pokroic! Dlatego tez staje w kolejce do losowania, moze sie uda? Oby! :) Pozdrawiam, Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajnie byloby miec kawalek 'Strasznego Dworu' U siebie...
    pozdrawiam
    cranberry

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękne prezenty :) A przede wszystkim cudny blog. Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  39. Ojej, okno cud miód orzeszki :) Więc staję szybciutko.

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję rocznicy:)może mi się uda -spróbuję -zapisuję się:)
    serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Gratuluję Rocznicy oby tak dalej...:)
    okienko śliczne - podkowa na szczęście
    Kocham takie starocie
    Oczywiście się zapisuję
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Nagrody są porządane więc chętnie wezmę udział w candy :)

    OdpowiedzUsuń
  43. chętnie wezmę udział candy...
    pięknie tu u ciebie.
    dołączę do obserwatorów... ale już dziś późno, więc rozglądać będę się jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy,
    Świetny pomysł na osłonięcie futryny. Dziękuję.
    Do zabawy chętnie się przyłączam - lubię takie drobiazgi :)
    Pozdr Kela

    OdpowiedzUsuń
  45. I wyjdzie że pazerna jestem ale to okienko to by mi się przydało jak nic :)

    a u mnie niedługo blogowe 2 latka stukną :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Jak zobaczyłam skarby, które masz do rozdania to zaniemówiłam, uwielbiam takie klimatyczne drobiazgi.
    Podoba mi się Twój blog i klimat, który tworzysz - zamierzam do Ciebie częściej zaglądać.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Wszystko piękne... ale najbardziej urzekły mnie te stare okiennice (super pomysł!) Ustawiam sie w kolejce po candy... może wreszcie uda się coś wygrać... :)

    OdpowiedzUsuń
  48. cudne fotki, z prawdziwie domowym klimatem, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. Może jeszcze zdążyłam po te skarby ,ustawić się w kolejce :)))

    Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Witaj, mój blog to też wypadkowa pewnych chaotycznych, poplątanych mysli, zabawy słowem i wszystkiego co moje raczki zdołają stworzyc od czasu do czasu. Pewnie dlatego dobrze mi tu u ciebie ;-). Lubię twój styl pisania, podziwiam za odwagę w wyrażaniu mysli i nadal poznaję niesmiało ... Wszystkiego dobrego, mam nadzieję że za rok znów się spotkamy rocznicowo. a na candy owszem zapisuję się i dorzucam do ognia suszone kwiaty z rajskiej doliny, aby czary zadziałały i byś mnie wylosowała.

    OdpowiedzUsuń
  51. Witaj, poraz pierwszy, napewno nie ostatni :)
    Gratuluję rocznicy. Wiesz, niesamowite jest to, że dokładnie tego samego dnia pisałyśmy podobne słowa (związane z brakiem pomysłu na bloga), tylko, że Twoje odnosiły się do pierwszego napisanego przez Ciebie posta, natomiast u nie były właśnie w pierwszym poście zawarte. Bo akurat tego dnia rozpoczęłam pisanie swojego bloga.
    Twoje fotografie zrobiły na mnie wielkie wrażenie,a wnętrza są wyjątkowo urzekające...
    Jeszcze raz gratuluję!
    ps. i w kolejce po kawałek Strasznego Dworu też stanę...

    OdpowiedzUsuń
  52. i ja się dopisuję do takiego fajnego candy :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Gratulacje z okazji rocznicy :)
    Wpisuje sie w przed dzien losowania :)
    Poadrawiam i zycze udnaych kolejnych pomyslow :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Zagladam przez okno i ustawiam sie w kolejke :)
    Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  55. I ja się chętnie zapiszę na takie cudeńka!:)
    Pozdrawiam i buziaki zostawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. trafiłam przypadkiem, ale bardzo sie z tego ciesze :) piekny blog i cudne okienko, dlatego też na candy się zapisuję :)
    konwalia14@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  57. Wonderful blog! Do you have any recommendations for aspiriing writers?
    I'm hoping to start my own site soon but I'm a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out there that I'm completely
    confused .. Any ideas? Thanks a lot!

    Here is my homepage;tree trimming greenville sc - www.sovet.ca,

    OdpowiedzUsuń